Specificaties:
Dit Tsechoslovaakse bedrijf maakte een aantal nieuwe wagens met
wat er op dat moment voorhanden was net na de oorlog. De wagens
stonden op een kubelchassis en hadden een styling die sterk op
de toenmalige Buick’s en Chevrolets gebaseerd was.
Aantal: 1 (Van dit model werd enkel een prototype gemaakt)
Specificaties: Opvallend is de grote achterruit (bij
standaard kevers was dit nog altijd een brilletje). De ruitenwissers
werden boven de voorruit bevestigd. De wagen werd na een ongeluk niet
meer hersteld en ging naar de afbreker.
Specificaties:
Net zoals Ghia maakte Italsuisse zijn visie voor de nieuwe VW,
vast besloten om zijn ontwerp aan VW te verkopen maakte ze
zoveel mogelijk gebruik van al bestaande VW onderdelen.
Jammer genoeg voor Italsuisse had VW al zijn
besluit genomen voor het nieuwe VW model.
Jaartal:
begin ‘60 Aantal: ? Motorisatie:
35Pk of 45Pk Specificaties:
Carrosseriebedrijf Otten uit het Duitse Bremen bouwde een sportieve
wagen met polyester koetswerk op het chassis van VW.
Jaartal:
1962 Aantal: 1 Specificaties:
Gebouwd door A. Sakkers (Nederland) op een '58 Karmann Ghia cabriolet
chassis. In 1965 bij J.R. Mulder terechtgekomen vandaar de naam JMR.
De wagen is dan nog vele malen doorverkocht en iedere nieuwe eigenaar
heeft er wel iets aan gewijzigd zoals de kleur, de motor, de voorruit
enz. Het opmerkelijke bij deze wagen is de volledige documentatie van
alle eigenaars, vanaf de bouw tot nu is geweten wie de wagen in zijn
bezit heeft gehad en van wanneer tot wanneer.
Specificaties:
Deze wagen werd gebouwd door de studenten van de
karrosseriesbauschule Kaiserlauteren als project om hun kunnen
van carrosseriebouwers te tonen.
Jaartal:
1955 Aantal:
1 Specificaties:
In 1955 maakte Jacques Ladyjenesky deze wagen. De carrosserie
werd gemaakt bij Solvay, was vervaardigd uit polyester en woog
ongeveer 80Kg.
De wagen werd tentoongesteld op het autosalon te Brussel waar
Koning Boudewijn er veel belangstelling voor had.
Na vele jaren dienst en ongeveer 150.000 Km geraakte de wagen
niet meer door de strengere Belgische keuring en werd gesloopt.
Jaartal:
1952 Aantal:
? Specificaties:
Dit Zwitsers bedrijf bouwde een berline kever om naar een
tweepersoons cabriolet zoals de Hebmuller maar dan wel met een
kortere motorkap.
Een dergelijke wagen koste in die tijd ongeveer 9800 Zwitserse
frank, een Karmann cabriolet koste toen 6500 Zwitserse frank.
Specificaties:
Twee Antwerpse broers kregen het idee om deze wagen te maken nadat ze
een kever met ongevalschade achteraan oplapten tot een volwaardige
kevercombi. Deze was zodanig geslaagd, dat ze er zelfs nog enkele
bijgemaakt hebben. De kostprijs (aankoop+ ombouw) kwam natuurlijk vrij
hoog uit in vergelijking met een gewone Vw bus, vandaar de kleine
productie.
Specificaties:
De oudste zoon van Enzmann herstartte de productie van de bekende
sportwagen. Het koetswerk uit glasvezel is identiek aan het oude model.
Ook werd er weer gebruik gemaakt van een VW chassis. De motor en
versnellingsbak komt van Porsche.
Jaartal:
1956 Aantal:
? Specificaties:
Het bedrijf Adolf Plastic te Paderborn ontwikkelde deze wagen,
het was een deurloze roadster.
Er werd slechts een klein aantal gebouwd.
Specificaties:
Op basis van een oude kubelwagen bouwde Peter Maximilian Müller
(een VW-Audi dealer uit Hannover) een zeer sportieve
racewagen. Eind jaren ’40 won hij zelfs enkele wedstrijden met
deze wagen die zo’n 200km/uur kon rijden.