Categorieën
|
Home - Verschillende Vw-type's - Dienst- en lastwagens - Bussen
Jaartal: Vanaf 1950 Specificaties: Toen de VW bus op de markt kwam, was het dan ook vrij logisch dat deze als basis zou dienen voor hulpdiensten, een kever bleef toch zeer beperkt qua ruimte. Miesen bouwde dan ook zijn busconversie op basis van de barndoor
T1 Mobiele toren (Australische luchtmacht)
T1 Radarbus (Flitswagen)
Specificaties: Kon worden uitgevoerd in single-cab en doka versie, gebouwd door Gebroeders Wolperding.
Specificaties: Kon worden uitgevoerd in single-cab en doka, gebouwd door de firma Fickers. Deze aanhangwagen was een kleine meter langer dan de SO14.
T1 Trolley bussen
Ook de firma Condor maakte deze trolleybussen (tussen 1956 en 1957) voor de Duitse spoorwegen, met 40PK motor. Dit waren dan geen Barndoormodellen.
Specificaties: Alhoewel Volkswagen AG geen eigen
brandweerconversie bouwde, maakte deze wel de speciaal aangepaste
basisvoertuigen welke dan verder afgewerkt werden door
gespecialiseerde firma's (Metz, Ziegler, Bachert,...). Deze
brandweerbussen kwamen in verschillende versies: combi,
commandovoertuig (met tafel en zitbanken), pick- ups, bestelwagens,
ladderwagens...
Het meest opvallende kenmerk van
die VW AG basisvoertuigen was de verhoogde voorbumper, blauw
zwaailicht, schuifdeur zonder slot, extra achteruitrijdlichten op
het dak... de verdere uitbouw en accessoires kwamen van de
gespecialiseerde firma's.
Specificaties: Op basis van een bestelwagen, pick-up of Doka werd deze lijkwagen gebouwd bij de firma Frickinger (Bayern).
T2 Radarbus (Flitswagen)
Feedback: doc@bugland.be
|